SGK'daki Basılı Bilgi ve Belgelerin Elektronik Ortama Aktarılmasına
İlişkin Protokol İmzalandı
SGK'daki basılı bilgi ve belgelerin e-devlet hizmetlerinde kullanılabilmesi için elektronik
ortama aktarılmasına ilişkin işbirliği protokolü, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ile Ulaştırma
Bakanlığı arasında 21 Temmuz 2010 tarihinde imzalandı.
Bu Proje Diğer Kamu Kurumlarına da Örnek Olacak
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı merkez binasında gerçekleşen imza töreninde
konuşan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım; “Vatandaşlarımıza ait bilgilerin elektronik ortamda
toplanmasına ilişkin çalışmalar 2008 yılında başlamıştı. Kamuda hizmet kalitesini artırarak
vatandaşlarımızın hayatlarını kolaylaştırmak istiyoruz. E-devlet hizmetlerinin sunulması için kamu
kurum ve kuruluşlarının hazır olması gerekiyor. Kamuda en büyük zorluk arşiv yani kurumsal
hafıza. Bu proje ile tüm kayıtları istediğimiz kadar saklayabileceğiz.” dedi. Çalışmaları TÜRKSAT’ın
yürüteceğini bildiren Ulaştırma Bakanı Yıldırım, yıllar önce arşivlerde yer kalmaması nedeniyle
eskiye ait tüm belgeleri, kağıtları ve dosyaları SEKA’ya göndermek isteyen çalışanlarına “İyi
düşünmüşsünüz ama hepsinden bir kopya alın da öyle gönderin.” diyen yöneticiyi örnek vererek,
“Biz bu proje ile hiçbir şeyi atmayacağız. Biz akıllı arşiv kenti kuruyoruz. Bütün dokümanları
elektronik ortamda saklayıp çıktı alabileceğiz.” açıklamasında bulundu. Kamuda bu kadar kapsamlı
bir projenin ilk defa uygulanacağına dikkat çeken Yıldırım, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının
insanları çok yakından ilgilendiren faaliyetleri bünyesinde barındırdığını, bu nedenle de
vatandaşlarımızın neredeyse tüm bilgilerinin özenle saklanacağı bir yapının kurulması gerektiğini
belirtti. Ulaştırma Bakanı projenin diğer kamu kurumlarına da örnek olacağına inandığını ifade
ederek, “2 yıllık sözleşme süresi olan projeyi 1,5 yılda bitirmeyi hedefliyoruz. Protokolün hayırlı ve
uğurlu olmasını diliyorum.” dedi.
Vatandaşın Memnun Olacağı Vatandaş Odaklı Bir Hizmet Sunmayı İstiyoruz
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Ömer Dinçer ise konuşmasında; “Bugün çok heyecanlı
olduğumuz bir gün. Bir yıl önce başlattığımız projenin protokolü için birlikteyiz. Çok önemli bir adım
atıyoruz. Bu proje, bir değişim ve gelişim projesi. Tüm bilgi ve belgelerin elektronik ortama
aktarılması çok önemli bir olay. Vatandaşlarımıza daha iyi hizmet verebilmek, emeklilik gibi
işlemlerini çok daha kısa bir zamanda halledilebilmek mümkün olacak. Zaten biz emeklik işlemleri
için çalışmalar yapmıştık. Daha önce emeklilik işlemleri için müracaat eden vatandaşımıza 50 gün
içerisinde cevap veriyorduk. Bu süreyi 31 güne çektik. Daha da hızlı hizmet vermek ve bu süreyi 3
güne indirmek istiyoruz.” dedi. Sosyal Güvenlik Kurumunda birbirinden farklı üç arşiv sisteminin
bulunduğunu söyleyen Dinçer, proje ile bu kurumlardaki tüm bilgi ve belgeleri elektronik ortama
aktararak emeklilik işlemleri, hizmet birleştirme işlemleri gibi tüm sosyal güvenlik işlemlerinin çok
daha hızlı yapılabileceğini söyledi. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı bu projenin dışında 30’a
yakın farklı bilişim projesinin de bulunduğunu belirterek, ”Bilişim sistemleri bizim için çok önemli.
Vatandaşın memnun olacağı vatandaş odaklı bir hizmet sunmayı istiyoruz. 2011 yılı sonunda önemli
mesafe almış olacağız. Bu mutlu günümüzde burada olan herkese teşekkür ediyor ve bu projenin
hayırlı olmasını diliyorum.” dedi.
Konuşmaların ardından Basılı Bilgi ve Belgelerin Elektronik Ortama Aktarılması Projesi’nin
hayata geçirilmesi için protokol imzalandı. İmza törenine Ulaştırma Bakanlığı ile Çalışma Sosyal
Güvenlik Bakanlığının üst düzey yöneticileri katıldı.
17 Ağustos 2010 Salı | 02:33 | 0 Yorum
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder
Görüş, Öneri ve İsteklerinizi "YORUM" Yazarak Tarafımıza Ulaştırabilirsiniz. Ulaşmakta Güçlük Çektiğiniz Talep Ettiğiniz Konuları Bize Ulaştırırsanız Sitemizde İstediğiniz Yazıları Yayınlayabiliriz.